Ohessa päivitetty FLYK-palvelun käyttöohje / toimintatapamalli. Vaikka tuo onkin kirjoitettu SIL16-lennättäjälle, voi, kannattaa ja suorastaan suositellaan sitä käyttämään myös muussakin lennätystoiminnassa.
Entisen Aviamapsin, nykyisen FLYKin SILMARI-kirjautuminen toimii taas normaalisti. Käyttäjien tulee kirjautua kertaalleen ulos (mikäli vanha kirjautuminen on voimassa) sekä kirjautua sitten uudelleen.
Vaikka vanha aviamaps.com -osoite toimiikin vielä ainakin hetkisen, kannattaa mahdolliset pikakuvakkeet ynnä vastaavat mukavuusratkaisut päivittää osoittamaan uuteen osoitteeseen flyk.com.
Aviamaps-palvelun nimi on muuttunut, se on nykyään "Flyk". Toiminta säilyy ennallaan, mutta juuri tällä hetkellä (tiistai 11.7.2023 klo 22 palveluntarjoajan päässä tehdään muutoksia ja SILMARI-kirjautuminen ei toimi.
Tässä tilanteessa toimintailmoitus tehdään SIL 16 Aviamaps-toimintatapamallissa kuvatulla tavalla: Omat tiedot joutuu kirjoittamaan itse, ja "Kuvaus toiminnasta" -tekstikenttään kirjataan "SIL 16". Siinäpä se!
Suunnittelen/valmistelen lennätystapahtumaa tavallisesti tuntia ennen kotipellolla lennätystä (tarkistukset, lataukset ym). Samalla hoituu myös Aviamapsin tarkastelu ennalta ja lennätysilmoitus on niin paljon helpompi tehdä isolla näytöllä, kuin tihruta kentällä kirkkaassa valossa (tummennetut kaukolasit päässä). Toki tarkistan tilanteen kentällä Aviamapsista että lennätysilmoitukseni näkyy ja mahdolliset ilmatilan muutokset?
Kysymys kuuluu, että miten Aviamaps sietää "kohellusta"? - eli voiko pöytäkoneella unohtaa Avaimapsin sivun auki kotona ja kuitenkin tehdä kentällä älyluurilla Aviamapsiin esimerkiksi muutoksia? (kaksi selainta auki)? Entä jos unohdan sulkea Aviamapsin sivun? (koko ajan esillä)?
Voit jättää selaimen auki pyötäkoneella, tuo ei vaikuta toimintaan. Muutosta jo lähetettyyn ilmoitukseen ei voi tehdä, vaan tällaisessa tapauksessa pitää ensin perua vanha ja tehdä sitten perään uusi missä tarvittavat muutokset on huomioitu.
Jos olet Suomen Ilmailuliiton jäsen, voit hyödyntää Aviamapsiin tehtyä SILMARI-jäsenrekisteriliityntää. Tämä tapahtuu kirjautumalla Aviamapsiin SILMARI-kirjautumisella; tarvitset vain omat SILMARI-tunnuksesi.
Näin kirjautuessa Aviamaps hakee laatimiisi toimintailmoituksiin tietosi SIL:on jäsenrekisteristä (nimi, puhelinnumero), eikä niitä tarvitse naputella joka kertaa erikseen. SIL 16-toiminnassa SILMARI-kirjautuminen on pakollista, sillä tämä jäsenrekisteriliityntä mahdollistaa toiminnan lupaehtojen määräämään lokittamisen.
Ohessa kuva SILMARI-kirjautumisnäkymästä ja toimintailmoitus-ikkunasta; käyttäjän tiedot on siinä haettu SIL:on jäsenrekisteristä.
Ohessa päivitetty FLYK-palvelun käyttöohje / toimintatapamalli. Vaikka tuo onkin kirjoitettu SIL16-lennättäjälle, voi, kannattaa ja suorastaan suositellaan sitä käyttämään myös muussakin lennätystoiminnassa.
Entisen Aviamapsin, nykyisen FLYKin SILMARI-kirjautuminen toimii taas normaalisti. Käyttäjien tulee kirjautua kertaalleen ulos (mikäli vanha kirjautuminen on voimassa) sekä kirjautua sitten uudelleen.
Vaikka vanha aviamaps.com -osoite toimiikin vielä ainakin hetkisen, kannattaa mahdolliset pikakuvakkeet ynnä vastaavat mukavuusratkaisut päivittää osoittamaan uuteen osoitteeseen flyk.com.
Aviamaps-palvelun nimi on muuttunut, se on nykyään "Flyk". Toiminta säilyy ennallaan, mutta juuri tällä hetkellä (tiistai 11.7.2023 klo 22 palveluntarjoajan päässä tehdään muutoksia ja SILMARI-kirjautuminen ei toimi.
Tässä tilanteessa toimintailmoitus tehdään SIL 16 Aviamaps-toimintatapamallissa kuvatulla tavalla: Omat tiedot joutuu kirjoittamaan itse, ja "Kuvaus toiminnasta" -tekstikenttään kirjataan "SIL 16". Siinäpä se!
Suunnittelen/valmistelen lennätystapahtumaa tavallisesti tuntia ennen kotipellolla lennätystä (tarkistukset, lataukset ym). Samalla hoituu myös Aviamapsin tarkastelu ennalta ja lennätysilmoitus on niin paljon helpompi tehdä isolla näytöllä, kuin tihruta kentällä kirkkaassa valossa (tummennetut kaukolasit päässä). Toki tarkistan tilanteen kentällä Aviamapsista että lennätysilmoitukseni näkyy ja mahdolliset ilmatilan muutokset?
Kysymys kuuluu, että miten Aviamaps sietää "kohellusta"? - eli voiko pöytäkoneella unohtaa Avaimapsin sivun auki kotona ja kuitenkin tehdä kentällä älyluurilla Aviamapsiin esimerkiksi muutoksia? (kaksi selainta auki)? Entä jos unohdan sulkea Aviamapsin sivun? (koko ajan esillä)?
Jos olet Suomen Ilmailuliiton jäsen, voit hyödyntää Aviamapsiin tehtyä SILMARI-jäsenrekisteriliityntää. Tämä tapahtuu kirjautumalla Aviamapsiin SILMARI-kirjautumisella; tarvitset vain omat SILMARI-tunnuksesi.
Näin kirjautuessa Aviamaps hakee laatimiisi toimintailmoituksiin tietosi SIL:on jäsenrekisteristä (nimi, puhelinnumero), eikä niitä tarvitse naputella joka kertaa erikseen. SIL 16-toiminnassa SILMARI-kirjautuminen on pakollista, sillä tämä jäsenrekisteriliityntä mahdollistaa toiminnan lupaehtojen määräämään lokittamisen.
Ohessa kuva SILMARI-kirjautumisnäkymästä ja toimintailmoitus-ikkunasta; käyttäjän tiedot on siinä haettu SIL:on jäsenrekisteristä.